Marco Teórico.
Porto-marzo 2015.
Índice
1.
Título: “Proxecto Atlántico. Educar para a Cidadanía Global”
2.
Temporalización
3.
Marcos
de referencia
4.
Obxectivos
Didácticos
5.
Liñas
de actuación
6.
Metodoloxía
7.
Avaliación
8.
Plan
de actividades
9.
Cronoloxía
|
“PROXECTO
ATLÁNTICO. EDUCAR PARA A CIDADANIA GLOBAL”
TÍTULO – “Proxecto
Atlántico. Educar para a Cidadanía Global”
Temporalización: Bienio (2015/2017)
MARCOS DE REFERENCIA:
➢
Década Internacional para a Aproximación das
Culturas (2013/2022).
➢
Estratexia Rede Escolas
Asociadas da UNESCO (2014/2021). Construíndo unha cidadanía global e promovendo
un desenvolvemento sostible (2014/2021).
➢
Ano Internacional para o
Entendemento Global (2016). Integrar liñas de orientación.
OBXECTIVO XERAL – Crear unha comunidade de
aprendizaxe a través do intercambio dialóxico das escolas atlánticas
participantes para favorecer o coñecemento das diferentes culturas coa
finalidade de recoñecer, de aprender e de respectar as diferentes identidades
para o bienio 2015/2017.
Obxectivos didácticos:
➢
Coñecer e divulgar o patrimonio cultural, natural, e
inmaterial local.
➢
Compartir diferentes estudos de culturas, espazos,
rexións, e outros temas do Atlántico.
➢
Compartir experiencias, proxectos, metodoloxías, debates
e análises.
➢
Entender o Atlántico como un espazo de coñecemento, de
diálogo, de unión.
➢
Desenvolver unha conciencia crítica para poder facer
intervencións nas problemáticas de sostibilidade.
➢
Favorecer o intercambio entre profesorado e alumnado.
➢
Crear unha plataforma on
line.
➢
Integrar nos proxectos, traballos ou tarefas, valores
como a interculturalidade, a solidariedade,
respecto polo outro/a, o pluralismo, a cooperación, o diálogo
internacional e a sustentabilidade.
➢
Camiñar do local ao global, involucrando á comunidade.
➢
Realizar campañas reivindicativas ao finalizar os
proxectos para facer extensible á comunidade educativa.
Liñas
de Actuación:
Os
proxectos poden desenvolverse no marco das tres grandes liñas coa finalidade de
camiñar cara a construción da cidadanía global atlántica.
Desenvolvemento sostible
- O
mar,os faros (farois) , a mar océana
-
Biodiversidade
- A
Terra: a ocupación humana do territorio
-
Coidado do medio ambiente e das persoas
-
Illas, rías, praias, lagos, parques naturais
- Areas
intermareais
-
Cambio climático, impacto e prevención de desastres naturais
-
Plantas invasoras
- As
masa forestais
-
Turismo sostible
- Turismo
de natureza e rural
- Promoción
do patrimonio construído
- Artes
tradicionais (pesca, marisqueo, agricultura, explotación forestal)
- Turismo sostible, turismo de
natureza e rural
- Promoción de boas prácticas,
deportes náuticos, promoción do patrimonio construído
Diversidade cultural
Patrimonio Inmaterial
- Faros
/Artes tradicionais / Arquitecturas tradicionais/ Úteis e ferramentas /Oficios/
- O
Atlántico: Unha herdanza Cultural Común
- Os
mitos atlánticos
-
Camiños atlánticos: tradicións, percorrido das persoas, plantas, paxaros,
- O
patrimonio herdado do coñecemento antigo das mulleres: sanadoras, parteiras,
menciñeiras, o traballo da muller no campo e no mar, as lendas femininas.
-
Deportes no Atlántico vinculados ao mar
Recuperación
da memoria: cantos tradicionais
A lingua: un patrimonio común
Linguas
de ida e volta: galego, portugués, castelán no ámbito da lusofonía
Imperialismo
lingüísticos: lingua sinal de identidade
Patrimonio material
Patrimonio
natural: illas, faros, parques naturais
Patrimonio subacuáticos: Patrimonio subacuático.
Preservación e sensiblización para a protección dun patrimonio común, espazos
arqueolóxicos, embarcacións e a súa carga, cidades sumerxidas, musealización,
etc.
Patrimonio industrial. Promoción e salvaguarda,
edificios, estruturas, utensilios, localidades e paisaxes, maquinaria,
oficinas, minas, armazóns, centros e produción, medios de transporte,
implantacións humanas e paisaxes feitas para as persoas, etc.
Cidadanía global atlántica
-
Ecolinguísmo e linguicidio
- O
Atlántico: Unha herdanza Cultural Común
- Unha
cidadanía atlántica no marco da cidadanía global.- Diálogo cultural reflexivo.É
posible recoñecerse como membros da comunidade atlántica? As mozas e os mozos do atlántico-
- Somos
quen de construir un espazo atlántico?
Diálogo
intercultural no marco da cidadanía global
- Os
conflitos atlánticos: pesca, migratorios, linguísticos, intra e interculturais
-
Linguas de ida e volta: galego, portugués, castelán no ámbito da lusofonía,
-Ética
social atlántico, contribuíndo á transformación social cara a un
desenvolvemento sostible e a unha aproximación e entendemento global.
- Fixación das persoas
aos territorios, perfis e estilos de vida, a humanidade e os comportamentos
sociais a través do tempo
- Dereitos humanos
-A emigración,
- Comparación das
culturas tradicionais del atlántico
-Creación de espazos
literarios, culturais e artísticos
- Creación de espazos de
ocio ( a humanización das cidades) etc.
*Estas liñas de actuación foron consensuadas e aprobadas
polos/polas representates das escolas Asociadas á UNESCO, na primeira reunión
do Proxecto Atlántico celebrada en Porto o 20 de marzo de 2015.
METODOLOXÍA
Como traballar este
proxecto?. Para traballar un proxecto en rede neesitamos aplicar uns principios
metodolóxicos que definan a nosa labor pedagóxica como:
➢
Favorecer nas aulas a aprendizaxe cooperativa.
➢
Potenciar a investigación. Investigación/acción.
➢
Crear materiais ao longo do desenvolvemento do proxecto e
ao final.
➢
Traballar en rede. Temos creado o blog:
proxectoatlanticoblogspot.com. Neste blog descargaremos todas as nosas
experiencias, actividades, tarefas ou materiais interesantes para intercambiar
entre as escolas participantes.
➢
Traballar en rede coa web da Universidade de Vigo.
➢
Integrar todas as competencias no proxecto e conectar co
currículo.
➢
Fomentar la realización de acciones de formación en
centros de Formación do Profesorado da Rede de Escolas Asociadas á UNESCO.
Como método de traballo ou ferramenta educativa, é
interesante a utilización do “Yogote” coa finalidade de facilitar a
comunicación entre as distintas linguas.
AVALIACIÓN:
➢
- Informe inicial
➢
- Informe intermedio
➢
- Informe final coa posibilidade de elaborar un porfolio
do proxecto.
PLAN DE ACTIVIDADES
O proxecto prográmase
por dous bienios (2015/2017). As escolas integradas no proxecto Atlántico teñen
programado o seu Inicio no mes de
outubro de 2015.
Previamente ao inicio
convócase un concurso cooperativo que leva por título:”Imaxina o Atlántico”. O
obxectivo deste concurso é motivar ao alumnado e ao profesorado á participar e
tamén recoller as Ideas previas do alumnado de cada centro para que o
profesorado poida establecer os aspectos curriculares e planificar as
intervencións educativas que se desenvolverán ao longo do proxecto, de modo
coherente e significativo.
Proponse tamén no mes de
outubro de 2015 un concurso para elección dun logo Atlántico Galego/Portugués
que identifique o noso proxecto.
Elaboraremos documentos
para ir recollendo o proceso: documento inicial, documento intermedio e
documento final do proxecto, programado para o ano 2017.
A intención final é que
este proxecto sexa considerado pola UNESCO como un “Proxecto Faro”.
CRONOLOXÍA
➢
20 de marzo, reunión na “ Escola de Secundaria Aurélia de
Sousa” ( Porto ).
* Recollida puntualmente na acta correspondente.
➢
Concurso cooperativo: “Imaxina o Atlántico”. Data de
finalización de recollida de traballos 15 de maio. A proposta das escolas
participantes é presentar os resultados finais do concurso no XXVIII Encontro
das Escolas Asociadas á UNESCO, que terá lugar no mes de xullo na Liña da
Concepción.
➢
Outubro 2015 as escolas integradas no proxecto iniciarán
o desenvolvemento do mesmo, recollendo e avaliando o proceso educativo.
➢
Decembro 2015, entrega dos traballos do concurso de logos
para a súa elección final.
➢
Nos inicios do ano 2016 o profesorado das escolas
participantes celebrarán nas datas e no lugar acordado unha reunión presencial
para realizar unha avaliación do proxecto; e establecer as seguintes liñas de
actuación.
➢
Consideramos fundamental a formación do profesorado para
desenvolver o proxecto de maneira innovadora.
Marco 2015
Ningún comentario:
Publicar un comentario